Yaratıcı endüstriler sanat, kültür, işletme ve teknolojinin kesişim noktasında olup; yaratıcılık becerilerinin yoğun olarak kullanıldığı şekiller, sesler, metinler ve sembollerin baskın olduğu ve ticaret ve fikri mülkiyet hakları yoluyla gelir yaratabilen faaliyetleri içermektedir. Kültürel mirastan çeşitli sanat alanlarına, medya sektörlerinden tasarım, yazılım ve video oyunlarına kadar geniş bir alanı kapsayan yaratıcı endüstriler, ülkeler, bölgeler ve şehirlerin kalkınmasında ve küresel rekabetinde giderek daha fazla öne çıkmaktadır. Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı - UNCTAD’ın 2018 yılında yayımlanan Yaratıcı Ekonomi Görünümü ve Ülke Profilleri Raporuna göre dünya çapında yaratıcı ürün ticareti, 2002 yılında yaklaşık 208 milyar ABD Doları iken 2015 yılında yaklaşık 509 milyar ABD Dolarına ulaşmış olup Çin, ABD, Fransa, Hong Kong ve İtalya bu ticarette öne çıkmaktadır. Türkiye’nin yaratıcı ürün ihracatı ise 2005 yılında 3,3 milyar dolar iken 2014 yılında yaklaşık 3 kat artarak 9,8 milyar dolara ulaşmıştır. Türkiye aynı zamanda 2015 yılında yaratıcı ürün ticaretinde 5 milyar dolar ile dünya genelinde en yüksek dış ticaret fazlası veren 4. ülke olmuştur.